reklama

Cesta vlakom a príjemný sprievodca

Vždy si skontrolujtre, čí lístok, ktorý ste si práve zakúpili, je presne v takom formáte, s takým dátumom, aký potrebujete a chcete !

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Pred nedávnom som bol svedkom ozaj zvláštnej situácie. Cestujem vlakom, nedeľa, trasa Štrba – Bratislava, keďže som mal na starosť kúpu lístkov ja, optimista, myslel som si, že vlak bude poloplný (nie poloprázdny) a že miestenky pre mňa a moju (teraz už snúbenicu) potrebovať nebudeme. Lístky vyšli na takmer 30 EUR, a moji predkovia museli byť škóti, lebo tie poondiate 2 eurá som za miestenky nedal, veď načo... idiot ! Nastupujeme do vlaku, a drahá sa pýta, že kde máme miestenky. A ja že na chodbe ! :) Ona že „si vtipný“, kým nezistila, že ozaj nežartujem. Pohľadom mi prepálila zátylok. Vlak bol natrieskaný ľudmi všetkých vekových kategórií, no najmä podnapitých študentov, smerujúcich na intráky smerom na západ od Štrby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Nejak takto vyzerajú rýchliky, počas nedeľňajšieho cestovania vlakom z KE do BA :(
Nejak takto vyzerajú rýchliky, počas nedeľňajšieho cestovania vlakom z KE do BA :( 

Štyria magori boli natoľko „spoločenskí“, že si „frisbee“ hádzali v uličke kupáku, pričom sa snažili dohodiť čo najďalej, tj. až ku nám. Medzi nimi boli dvaja „nahrávači“, ktorí im každých 11 a pol sekundy podávali fľašu vodky. Veď jasné, pri športe treba pitný režim dodržiavať ! Drahá mala nervy na mňa, a títo lolovia jej ku kľudu tiež dvakrát neprihrávali. Rozhodla sa teda preskúmať zvyšok vlaku, či nenájde miesto. Vravím si super, už sa asi nehnevá, nájde nám miesto, sadneme si (najprv sa však budeme musieť predrať hustým koridorom narvatého rýchlika) a bude kľud. Trt makový ! O pätnásť minút sa vrátila s pohľadom zúriacej vrtule, a na moju debilnú otázku, či našla voľné miesto radšej ani neodpovedala. A tak sme asi 2 hodiny strávili inhaláciou príjemnej arómy z neďalekej toalety.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po neurčitom počte prečítaných strán severskej detektívky, čupiac pri WC pod nohami mojej drahej sa pošťastilo a uvoľnilo sa pár miest v jednom kupé. Šprinty ako babka v reťazci pri akcii na kačku, a už sme sedeli. Ja spokojný, ušetril som 2 eurá na miestenkach a aj tak sedím jak pán, a drahá... no skrátka sme sedeli. V kupé s nami sedeli ešte ďalší ľudia (veď samozrejme). Mladí chalan a 2 baby, očividne kámoši, resp. spolužiaci, a nejaká ďalšia spiaca pani, ktorej plomby na nás všetkých krásne svietili, pričom jej „jemne“ zaklonená hlava vyzerala, že jej ju niekto oddelil od teľa už vo Svite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Toto nieje ona, ale nejak takto to vyzeralo :)
Toto nieje ona, ale nejak takto to vyzeralo :) 

Asi po pätnástich minutách prišiel upravený, zato však veľmi nesympatický sprievodca (nazvime ho Oto), ktorý svoju negatívnu energiu pravdepodobne s radosťou šíril celým vlakom, alebo sa aspoň snažil. S tónom príjemným ako pondeľňajšie prebúdzanie zahlásil, že sa zmenili sprievodcovia. Nám lístky skontroloval – všetko v poho (veď som lístky kupoval ja !), „Plomba“ mala na háku a trojica kamošov podala lístky pánovi kontrolórovi, ktorý sa doma pravdepodobne necháva oslovovať „Sir“. Dva lístky v pohode, až na treťom sa však zastavil, že je neplatný. Chalan, baba a baba 1 zostali zaskočení, pričom Otovi oznámili, že je to nezmysel, pretože lístky kupovali spolu, a predchádzajúci sprievodca im to bez problémov označil. Všetci traja si údajne lístky kupovali na jednom mieste, a v podstate v tom istom čase, len každý zvlášť. Problém však bol, že baba 1 mala lístok zakúpený predchádzajúci deň, nie však s termínom na ďalší deň, ale na deň, kedy lístok kupovala. Jej dvaja kolegovia mali lístky v poriadku, nakoľko mali na nich uvedený dátum nasledovného dňa (reálneho dňa cestovania). Oto bol však neoblomný, neustále vykrikoval pravdepodobne jedinú poučku, ktorú si z Cestovného poriadku Železničnej spoločnosti Slovensko pamätal, a to: „Cestovný lístok platí v čase platnosti na ňom uvedenom.“ Áno, ja s ním plne súhlasím, každý by mal mať platný lístok. S čím som však nesúhlasil (a nebol som jediný), že si od dievčaťa (študentky, pravdepodobne nezamestnanej) vypýtal peniaze za nový, platný lístok plus prirážka 10 EUR, za to, že ho osobne nevyhľadala a neupozornila na fakt, že jej vypršala platnosť lístka. To som však nepoznal ďalšie eso vo vyžehlenom rukáve Sir Ota, keď zahlásil, že lístok, ktorý si ona zakúpila, bol platný len do 12:00 tohto dňa, pričom na mojom mobile a hodinkách svietil čas 12:09 !!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Poučenie z Prepravného poriadku, ktorého sa Oto držal ako Pattex
Poučenie z Prepravného poriadku, ktorého sa Oto držal ako Pattex 

Ja som bol samozrejme len prizerajúci, avšak mladý muž cestujúci s „pirátkou“ bol do problému angažovaný o niečo viac, a dal to Otovi aj náramne pocítiť. Jeho reakcia bola mierne neprimeraná, stále však v norme rozčúleného študenta, snažiaceho sa zachrániť 10 EUR jeho kamarátky, ktoré mal s ňou v úmysle pravdepodobne prepiť (podľa seba, súdim...) Všetci traja sa snažili s Otom dohodnúť, násť nejaké iné východisko, no Oto si ako správny chlap stál za svojím (doma si pravdepodobne pri spomienke, ako to naložil trom mladým ľudom, prinajmenšom poškrabká rozkrok) a neustúpil ani na požiadavku baby 1 na to, že nech jej nedáva celú pokutu, ale len cenu lístka + prirážka za nákup lístka vo vlaku. Ale, ako u Ota platí, ak raz povie nie, tak NIE ! Aj napriek tomu, že mladej slečne prestal lístok na vlak platiť presne pred deviatimi minútami. Celé to skončilo tým, že mladá slečna zaplatila lístok + pokutu, pričom peniaze Otovi odovzdávala za neustáleho (oprávneného) mrmlania, hromženia a podobných kecov. Oto bol však profesionál, a pri odchode sa samozrejme, podľa nariadenia svojho nadriadeného, nezabudol usmiať...!

A poučenie vyplývajúce z tejto celej situácie ?

VŽDY SI SKONTROLUJTE, ČI LÍSTOK, KTORÝ STE SI PRÁVE ZAKÚPILI, JE PRESNE V TAKOM FORMÁTE, S TAKÝM DÁTUMOM, AKÝ POTREBUJETE A CHCETE !

*Na záver mi nedá nespomenúť časť dialógu medzi chalanom a Sir Otom:

Chalan: „Kúp si za to rožky !“ a asi po 30 sekundách „Spi doma sladko ty poučkový bifľoško !“

Oto: „Mladý muž, netykajte mi, my dvaja sme si nepotykali !“

Chalan: „Ani by som si s tebou nikdy nepotykal !“

Lukáš Šebek

Lukáš Šebek

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý chalan, ktorého pravdepodobne najlepšie vystihuje slovné spojenie: "Som, kto som !"S-trelenýO-dviazanýM-ladýK-reatívnyT-uristaO-bjektívnyS-portovecO-tvorenýM-ilujúci zmysel pre humor... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu